FoldingProject: Για αστικούς αναβάτες με απαιτήσεις!

2Από τον Κώστα Συμελίδη

Την πρώτη φορά που κυκλοφορείς, ο κόσμος γύρω σου σε κοιτάζει με μια συγκεκριμένη ματιά. Ματιά θαυμασμού. Προσπαθούν να καταλάβουν τι έχει γίνει. Αν προλάβουν «πετούν» δύο-τρεις ερωτήσεις. «Τι ποδήλατο είναι αυτό;

Είναι ηλεκτρικό;» Πολλές φορές χαμογελώ, βλέποντας τους απορημένους περαστικούς – που με είδαν πιο πριν να περνώ δίπλα τους – να με κοιτούν να το διπλώνω και να το τοποθετώ στο πορτ μπαγκάζ του αυτοκινήτου μου.

Το concept
Το Folding Project είναι η δημιουργία ενός φίλου, ενός ανθρώπου που έχει μια συγκεκριμένη φιλοσοφία. Το Folding Project είναι ο ορισμός του καθημερινού ποδηλάτου. Προέκυψε από την ανάγκη για πραγματική ελευθερία. Χωρίς κανέναν περιορισμό στη μετακίνηση. Γρήγορο, στιβαρό, άμεσο, έχει όλα τα πλεονεκτήματα ενός ταχύτατου ποδηλάτου πόλης και είναι σπαστό. Ταυτόχρονα είναι εργονομικό. Επειδή είναι μονόμπρατσο εμπρός και πίσω, στο δίπλωμα η μία ρόδα φωλιάζει με την άλλη. Πολύ έξυπνη σύλληψη και ταυτόχρονα απλή. Όταν το πρωτοβλέπεις, μια σκέψη ικανοποίησης σε κυριεύει, διαπιστώνοντας πως οι καινοτομίες που θα μπορούσαν να κάνουν τη ζωή μας ευκολότερη είναι μπροστά μας. Αρκεί κάποιοι να τις «ανακαλύψουν».

Αυτό έκανε ο Στάθης. Ταυτόχρονα το Folding Project ξεπερνάει τις παγίδες του marketing. Οι πολλές ταχύτητες και η ανάρτηση έπειτα από μερικές βόλτες θα καταλάβεις πως δε σου χρειάζονται αναγκαστικά.

3Τα περιφερειακά του Folding Project είναι ακριβώς αυτά που του χρειάζονται. Shimano 9 ταχύτητες πίσω (11-34) με σασμάν Alivio και ένας δίσκος εμπρός (Alfine) με 45 δόντια. Ταυτόχρονα έγινε η επιλογή δισκόφρενου εμπρός και v-brake πίσω. Έτσι έχεις αποδοτικό φρένο κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες. Υπέροχος συνδυασμός. Για τιμόνι και λαιμό χρησιμοποιώ ένα σετ της PRO με oversize δέσιμο και χαμηλό rize για ελαστικότητα μέχρι τους καρπούς. Για τροχούς επιλέχθηκαν τα στεφάνια DT Swiss και τα κέντρα Αmerican Classic διότι είναι ελαφριά και επιτρέπουν να περάσουν φαρδύτεροι άξονες, οι οποίοι έχουν σχεδιαστεί να αντέχουν τις καταπονήσεις που μεταφέρονται στα μονά μπράτσα του σκελετού.

Eντυπώσεις
Η αίσθηση που σου δίνει δεν είναι σίγουρα αυτή ενός αναδιπλούμενου ποδηλάτου. Στο δρόμο νιώθεις πως οδηγείς ποδήλατο free ride για πόλη. Γρήγορο τιμόνι και απόλυτο στην αλλαγή κατεύθυνσης. Αντιμετωπίζει με ευκολία τα εμπόδια της διαδρομής, τις λακκούβες και τα πεζοδρόμια, επειδή δίνει στον αναβάτη την δυνατότητα να μεταφέρει εύκολα το βάρος από τη μία ρόδα στην άλλη.

Αμεσότητα στις επιταχύνσεις από στάση, χάρη στο δεμένο πλαίσιο αλλά και ικανοποιητική κύλιση σε μέση ταχύτητα στην πόλη.
Στις ανηφόρες έχω να πω το εξής. Μου πήρε μέρες για να σταματήσω να ελέγχω  τους άξονες στους τροχούς. Όταν έχεις μάθει τόσα χρόνια σε κανονικό ποδήλατο, αυτό σου προκαλεί ανασφάλεια. Το συναίσθημα αυτό βέβαια είναι παροδικό, μιας και συμπεριφέρεται ακριβώς όπως ένα ΜΤΒ χωρίς καθόλου ανάρτηση, είτε κινείσαι σε ανηφόρα είτε αναπτύσσεις ταχύτητα σε γρήγορα κατηφορικά κομμάτια.

1Τo FP είναι ένα ποδήλατο που σε προδιαθέτει να κινηθείς γρήγορα. Να κυνηγήσεις τα υπόλοιπα οχήματα στους δρόμους. Να φτάσεις μαζί τους μέχρι το επόμενο φανάρι. Την ίδια στιγμή καταλαβαίνεις πόσο απέριττο είναι. Ένας δίσκος με 45 δόντια είναι αρκετός για να επιταχύνεις περίφημα από το 0 έως τα 40, ενώ το μηχανικό δισκόφρενο μπροστά και το v-brake (ή η δαγκάνα κούρσας σε πιο καινούρια μοντέλα) πίσω, είναι υπεραρκετά ώστε να ακινητοποιηθείς σχεδόν ακαριαία.

Ο αναβάτης μπορεί να προσθέσει τα βασικά και απαραίτητα για τη χρήση αξεσουάρ στην πόλη. Φώτα εμπρός και πίσω και κάποιο διακριτικό κουδούνι. Ο Στάθης* βρίσκεται ήδη σε αναζήτηση ενός έξυπνου τρόπου για να υπάρχει η κλειδαριά στον βασικό εξοπλισμό του πλαισίου. Είναι κάτι παραπάνω από απαραίτητη διότι πολλοί το ζαχαρώνουν. Μειονέκτημα θα μπορούσε να πει κανείς το ότι δεν έχει σταντ. Έτσι αναγκάζομαι και το ακουμπάω «διπλωμένο», εάν δεν υπάρχει τρόπος για να το στηρίξω κάπου διαφορετικά.

Πλαίσιο: Χειροποίητο αλουμινένιο, 100% κατασκευασμένο στην Ελλάδα
Πιρούνι: Χειροποίητο αλουμινένιο, 100% κατασκευασμένο στην Ελλάδα
Τροχοί: DT swiss στεφάνια, American Classic κέντρα 32 τρύπες
Δισκοβραχίονας: Shimano Alfine 45t
Αλλαγές: Shimano Alivio 9x
Πίσω Ντεραγιέρ: Shimano Alivio long
Εμπ. Φρένο: Δαγκάνα Shimano (μηχανικό δισκόφρενο)
Οπ. Φρένο: V-brake Shimano XT
Κέντρα: American Classic
Στεφάνια: DT swiss
Ελαστικά: Kenda 26×1,75 Commuter
Λαιμός: Pro 1*1/8 31,8  XC-r
Σέλα: selle royal classic sports wh
Τιμόνι: Pro XC-r  31,8
Παλουκόσελο: 27,2 Prommax Alou

Συμπέρασμα
Το FP είναι ένα ποδήλατο το οποίο προτείνω στον καθημερινό χρήστη που θα μετακινηθεί από και προς τη δουλειά του. Αυτόν που έρχεται από προάστιο και θέλει να παρκάρει το αυτοκίνητο λίγο έξω από το κέντρο και να προσεγγίσει το χώρο εργασίας γρήγορα και ανέξοδα. Αυτόν που δε θα σκεφτεί πού θα το κλειδώσει για να μπει σε κάποιο γραφείο, ενώ ταυτόχρονα θα βελτιώσει αρκετά το χρόνο της μετακίνησής του. Εκείνον που έκανε αγωνιστική ποδηλασία και θέλει να την ξαναθυμηθεί σε περιβάλλον αστικής καθημερινότητας.

Γενικά όποιον θέλει να δει την πόλη με άλλο μάτι. Το FP δεν είναι ένα φτηνό ποδήλατο. Είναι όμως ένα ποδήλατο που σέβεται τα χρήματα που έχεις διαθέσει για να το αποκτήσεις. Αυτό το διαπιστώνεις όσο αυξάνεις τις καθημερινές σου διαδρομές και πείθεσαι πως δεν έχεις πέσει θύμα άλλης μιας παρορμητικής και αδικαιολόγητης αγοράς αντικειμένου που έφτασε στην κατοχή σου επειδή ήξερε τα μυστικά του μάρκετινγκ.

Τιμή: 1.500€ (η τιμή μπορεί να διαφοροποιείται ανάλογα με την έκδοση και το artwork στο πλαίσιο)
Αντιπρόσωπος: Folding Project, info@folding-project.com

* O Στάθης Στασινόπουλος είναι ο δημιουργός του FP project. Σχεδιάζει, κατασκευάζει και βελτιώνει το FP εξολοκλήρου στην Ελλάδα ενώ ετοιμάζει μια άκρως ενδιαφέρουσα ηλεκτρική έκδοση του FP, η οποία θα ζυγίζει λιγότερο από 18 κιλά, με direct drive μοτέρ.

Πηγή: ΜΒike