Η αστική μετακίνηση, στις πιο ώριμες ποδηλατικά Ευρωπαικές χώρες, έχει ήδη υιοθετήσει την ηλεκτροκίνηση χωρίς τύψεις και συμπλέγματα.
Στην Ελλάδα, οι πιο «προοδευτικοί» που έχουν δοκιμάσει ένα ηλεκτρικά υποβοηθούμενο ποδήλατο, αντιλήφθηκαν αμέσως ότι αποτελεί ένα άψογο υποκατάστατο για τις καθημερινές μετακινήσεις.
Στην ευρύτερη ποδηλατική βιομηχανία, οι περισσότερες εταιρείες έχουν επιδοθεί στη μάχη προκειμένου να αποκτήσουν μερίδιο στη συγκεκριμένη αγορά. Ανάμεσα στις γνωστές ποδηλατικές εταιρείες που έχουν μπει δυναμικά στο χώρο, εταιρείες με δραστηριότητα στην ηλεκτροκίνηση γενικότερα, μπαίνουν και αυτές με άγριες διαθέσεις, παράγοντας ιδιαιτέρως ενδιαφέροντα ποδήλατα! Μια από αυτές, η όχι και τόσο γνωστή στην χώρα μας DK η οποία αντιπροσωπεύεται από την Clean City Project. H πρότασή της το DKCity db07 σχεδιασμένο από τον Robert Brady, άποψη του οποίου είναι ότι πρέπει το δημιούργημά σου να διαφοροποιείται ριζικά από τον ανταγωνισμό.
To ποδήλατο
Σχεδιασμένο βάση της λογικής να προσαρμόζονται τροχοί όλων των διαμέτρων, το DK City χαρακτηρίζεται από το σκελετό σε σχήμα V, ο οποίος κυριαρχεί αντικρίζοντας το ποδήλατο. Στο κυρίως πλαίσιο αναρτάται το πίσω ψαλίδι, το οποίο οδηγεί το πίσω αμορτισέρ ελατηρίου. Στο πίσω τμήμα του V βρίσκεται διακριτικά κρυμμένη η αφαιρούμενη μπαταρία κάτω από την εγκοπή της ρυθμιζόμενης θέση της σέλας.
Στο μπροστινό μέρος το ποδήλατο εξοπλίζεται με αμορτισέρ της Suntour το οποίο προσφέρει επαρκή άνεση. Το πίσω αμορτισέρ φροντίζει να ισοπεδώνει το οδόστρωμα ακόμα και στις περιπτώσεις που οι λακκούβες μοιάζουν με κρατήρες.
Στις περιπτώσεις υψηλής συχνότητας στροφαρίσματος, γίνεται εύκολα αντιληπτό το bobing της ανάρτησης. Φυσικά, σε ένα ποδήλατο που προορίζεται για αστική μετακίνηση και μάλιστα με ηλεκτρική υποβοήθηση, το όποιο bobing της ανάρτησης δεν επιδρά αρνητικά στη γενική οδηγική εμπειρία. Όσον αφορά τη μετάδοση, αυτή είναι μια μίξη περιφερειακών που εν κατακλείδι δίνει μια πολύ ευχάριστη αίσθηση ακριβούς λειτουργίας κατά τις αλλαγές ταχυτήτων. Οι τροχοί σε συνδυασμό με τα slick ελαστικά προσφέρουν γρήγορη κύλιση, ενώ τα φρένα δίνουν την αίσθηση αυξημένου ελέγχου στον αναβάτη καθώς ανταποκρίνονται άμεσα στις επιταγές του!
Η θέση οδήγησης είναι κάτι το οποίο προσαρμόζεται, καθώς ο σκελετός σε σχήμα V σε συνδυασμό με το ρυθμιζόμενο λαιμό δίνουν ελευθερία επιλογών.
Στο κέντρο του πλαισίου συναντάμε το κυκλικό διαμπερές τμήμα, το οποίο φιλοξενεί το κέντρο ελέγχου του ηλεκτροκινητήρα και προσφέρει οπτικές ενδείξεις αναφορικά με την κατάσταση της μπαταρίας αλλά και το επίπεδο υποβοήθησης. Eπιπλέον προσφέρεται η δυνατότητα επικοινωνίας του κέντρου ελέγχου με smartphone.
Ο ηλεκτροκινητήρας
To DK City 07 εξοπλίζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος βρίσκεται στον πίσω τροχό, Brushless τεχνολογίας και ισχύς 250 watts τον οποίο τροφοδοτεί η αφαιρούμενη μπαταρία λιθίου 11Αh και τάσης 36 Volts. H αυτονομία σύμφωνα με τον κατασκευαστή, η οποία δεν απέχει από την πραγματικότητα, μπορεί να φτάσει ανάλογα με τη χρήση φυσικά τα 90 χιλιόμετρα. Αφού επιλεγεί το ποσοστό υποβοήθησης ανάμεσα στις τρεις επιλογές, ο αναβάτης έχει τη δυνατότητα μέσω του περιστροφικού χειριστηρίου στο τιμόνι να ζητά από τον κινητήρα να τον «ενισχύσει»!
Εντυπώσεις
Η πρώτη επαφή με το DK 07 είναι κάτι το οποίο σίγουρα προκαλεί έντονα συναισθήματα, καθώς η εμφάνισή του, ξεφεύγοντας από τα συνηθισμένα είναι πιθανόν να αφήσει έντονες εντυπώσεις, θετικές ή αρνητικές. Τα ζητήματα αυτά φυσικά είναι απόλυτα υποκειμενικά. Πέρα από το ζήτημα της εμφάνισης και περνώντας στο πιο ουσιαστικό ζήτημα της οδήγησης, το DK προσφέρει καταρχάς τη δυνατότητα να προσαρμοστεί στο ύψος του αναβάτη, καθώς το παλουκόσελο ασφαλίζει σε ένα σωλήνα, η προέκταση του οποίου μπορεί επίσης να ρυθμιστεί.
Οδηγώντας το ποδήλατο αυτό που γίνεται άμεσα αντιληπτό είναι η άνεση. Άνεση η οποία προκύπτει τόσο από τις αναρτήσεις όσο και από τα φαρδιά ελαστικά! Η υποβοήθηση που προσφέρει ο ηλεκτροκινητήρας ακόμα και στο πιο δυνατό επίπεδο είναι ομαλή και δεν τρομάζει τον λίγο εξοικειωμένο αναβάτη. Οι αλλαγές ταχυτήτων είναι σαφείς και κουμπώνουν χωρίς προσπάθεια ή θορύβους. Τα φρένα δίνουν επαρκή επιβραδυντική δύναμη, την οποία μπορεί ο αναβάτης να διαχειριστεί με ευκολία.
Μου αρέσει
• Η καταπληκτική άνεση
• Η μεγάλη αυτονομία
• Η τιμή του
Δεν μου αρέσει
• Η ανυπαρξία λασπωτήρων
Συμπέρασμα
Το DK City 07 είναι ένα ποδήλατο, το οποίο στοχεύει να γίνει το επόμενο μέσο μετακίνησής σας σε μικρές αλλά και μεγαλύτερες αστικές και υπεραστικές αποστάσεις.
Το γεγονός ότι εξοπλίζεται με αναρτήσεις εμπρός και πίσω είναι κάτι το οποίο του επιτρέπει να κινείται ακόμα και σε χωματόδρομους, ενώ παράλληλα προσφέρει καταπληκτική άνεση. Αν αναζητάτε ένα ηλεκτρικά υποβοηθούμενο ποδήλατο το οποίο δε θα ξεφεύγει κατά πολύ από το φράγμα των 2000 ευρώ τότε το DK 07 είναι για σας.
Χαρακτηριστικά
Πλαίσιο: 6061 AL Alloy
Πιρούνι: Suntour
Δισκοβραχίονας: Gear 42T
Ντεραγιέρ Οπ.: Shimano RD-M360 BK
Αλλαγές ταχ.: Shimano RS-43-7R
Φρένα: No name
Λαιμός: Satori
Τιμόνι: Satori
Τροχοί: Maddux
Κινητήρας: 250W 36V DC Brushless R/Hub Motor
Μπαταρία: 36V 11Ah Lithium Battery
Τιμή: 2.050 €
Αντιπρόσωπος: Clean City Project, τηλ.: 210 6897780