Gallery Weekend 2015
Για δεύτερη χρονιά, το MBike, στο πλαίσιο του Athens Gallery Weekend, προσκαλεί τους φίλους του για μια “κλειστή” βόλτα σε επιλεγμένες γκαλερί της Αθήνας.
Το σκεπτικό απλό: Το ποδήλατο είναι το ιδανικό μέρος για να γνωρίσει κάποιος την πόλη του. Έτσι κι εμείς, επιλέγουμε το ποδήλατο για να επισκεφτούμε μερικές από τις πιο ενδιαφέρουσες γκαλερί της Αθήνας, στο πλαίσιο του Gallery Weekend, ενός θεσμού πλέον για την πόλη της Αθήνας.
Το ραντεβού μας το πρωί της Κυριακής 13 Δεκεμβρίου στην πλατεία Κοτζιά. Οι συμμετέχοντες – ο αριθμός είναι πάντα περιορισμένος προκειμένου να είναι εφικτή η ξενάγηση – έφτασαν στην ώρα τους και αμέσως ξεκινήσαμε για την πρώτη μας στάση.
a.antonopoulou.art
Η γκαλερί Αντωνοπούλου ήταν και φέτος η πρώτη μας στάση και η ίδια η κυρία Αντωνοπούλου, μας περίμενε για να μας καλωσορίσει. Παρά το πλατύ της χαμόγελο, η εικόνα από τα δεκάδες στρατιωτικά κράνη στο πάτωμα – τα περισσότερα κατεστραμμένα από σφαίρες – έκαναν όλους να παγώσουν για μερικά δευτερόλεπτα.
Αυτός ακριβώς όμως ήταν ο σκοπός της έκθεσης “Περίπατος” του Δημήτρη Μεράντζα, η οποία αποτελείται από μια σειρά επιτοίχιων προσωπογραφιών φωτοχημικής ζωγραφικής, σε διαστάσεις 50×60 και στρατιωτικά κράνη στο δάπεδο του εκθεσιακού χώρου.
“Τα κράνη είναι τοποθετημένα σε διαφορετικές θέσεις δίχως να ακολουθούν κάποιου είδους συμμετρική κατανομή. Άτακτα, σχεδόν ενοχλητικά, αυτά τα εργαλεία προσωπικής άμυνας, δημιουργούν πυκνώσεις και αραιώσεις και επιτρέπουν συγκεκριμένες διαδρομές στον χώρο”, γράφει στην εισαγωγή του ο Σωτήρης Μπαχσετζής.
H έκθεση μια αληθινά εντυπωσιακή αντιπολεμική δήλωση που δεν πρέπει να χάσετε!
Η κυρία Αγγελική Αντωνοπούλου μας έδωσε όλες τις λεπτομέρειες και μας “έβαλε” στο νόημα από τις πρώτες κιόλας λέξεις.
www.aaart.gr
AlphaΔέλτα Gallery
Επόμενη στάση, η γνώριμη πλέον γκαλερί της οδού Παλλάδος, με την είσοδο μέσα από τα καταστήματα με τα καλάθια…
Αφήσαμε τα ποδήλατα μπροστά από τα γραφεία των Bondex, δίπλα στο Handelbar και κατευθυνθήκαμε προς τη στενή είσοδο που οδηγεί στον όμορφο χώρο.
Ο τίτλος της έκθεσης “Όταν η Αντικουλτούρα συναντά την Κοινωνία” (Από τον Τσαρούχη στον Καφούρο).
Η υπεύθυνη της γκαλερί, Σοφία Θωμά ήταν εξαιρετικά κατατοπιστική και μας ταξίδεψε από την τέχνη των πιο “καθιερωμένων” – Τσαρούχη, Κεσσανλή, Μποστ, Γαϊτη, Ακριθάκη στους σύγχρονους και ανατρεπτικούς Στηβ Γιαννάκη, Ηλία Καφούρο, Ευαγγελία Μπασδέκη, Τάσο Παυλόπουλο, Νίκο Τρανό – ανάμεσα σε άλλους.
Η ξενάγηση της κυρίας Θωμά ήταν καθηλωτική και μας έκανε να περάσουμε σχεδόν μία ολόκληρη ώρα ανακαλύπτοντας ενδιαφέροντες συσχετισμούς ανάμεσα στα έργα σημαντικών δημιουργών.
Gallery Rebecca Camhi
Φεύγοντας από του Ψυρρή, πήραμε την οδό Αθηνάς, κατεβήκαμε τη Σοφοκλέους και κατευθυνθήκαμε προς το Μεταξουργείο, στην οδό Λεωνίδου. Από τα πιο… bike friendly σημεία της πόλης και η ίδια η Ρεβέκκα Καμχη, σχεδόν… παρεξηγήθηκε που δε βάλαμε τα ποδήλατα μέσα στην γκαλερί, στον ειδικό χώρο που μας είχε προετοιμάσει αλλά τα αφήσαμε έξω, στο δρόμο! Την επόμενη φορά όμως θα ξέρουμε!
Στην γκαλερί μας ξενάγησε η ίδια η curator της έκθεσης “Κήποι σε εξέλιξη”, η κυρία Στάβια Γριμάνη.
“Η έκθεση αναπτύσσεται οργανικά και αποσκοπεί στη δημιουργία ενός βιολογικού περιβάλλοντος όπου τα έργα παίρνουν το ρόλο των στοιχείων που συγκροτούν έναν κήπο που εξελίσσεται. H εξέλιξη αναφέρεται σε μία θετική αλλαγή στο μέγεθος επί ένα χρονικό διάστημα και μπορεί να συμβεί ως ένα στάδιο ωρίμανσης ή μία διαδικασία προς την πληρότητα ή την εκπλήρωση.
Πως μεγαλώνει ένας κήπος; Με το πότισμα, τη φροντίδα και τα υπόλοιπα τα αναλαμβάνουν οι εποχές. Μέσα στη διάρκεια του χρόνου ο κήπος εμπλουτίζεται, απογυμνώνεται, ανθοφορεί, αλλάζει χρώματα. Ο κήπος – στους δύο μήνες – θα αλλάζει και η έκθεση θα παίρνει άλλη μορφή, έργα τέχνης θα προστίθενται, θα αφαιρούνται αλλά και θα εξελίσσονται-ολοκληρώνονται κατά τη διάρκεια της έκθεσης. Άλλωστε ένας κήπος μπορεί να έχει πολλές εποχές και πολλές εκδοχές.”
Η ξενάγησή μας τελείωσε με κέρασμα βιολογικού κρασιού, γραβιέρας και – πριν από αυτό – μερικά κομμάτια υπέροχη, σπιτική πασταφλόρα (από τη μητέρα της Ρεβέκκας Καμχή).
The Breeder
Επόμενη στάση λίγο πιο κάτω, στην οδό Ιάσωνος, στην γκαλερί The Breeder για την έκθεση γλυπτικής του Ανδρέα Λόλη που αναπτύσσεται σε δύο επίπεδα:
Στο ισόγειο της γκαλερί, μια μαρμάρινη επιφάνεια δουλεμένη έτσι ώστε να μιμείται διαβρωμένο από την υγρασία τοίχο προσαρμόζεται πάνω στον πραγματικό τοίχο και παραδίπλα ακουμπά μια μαρμάρινη σκάλα που δείχνει ξύλινη.
Στο υπόγειο στήνεται ένα ολόκληρο σκηνικό. Στο δάπεδο, ξεραμένος πηλός μιμείται αποξηραμένο υδάτινο περιβάλλον το οποίο επιβιώνει με μια σειρά από καλάμια στο κέντρο του. Τα καλάμια από μάρμαρο μοιάζουν να υποφέρουν από τη στέρηση του νερού.
Bernier / Eliades
Τελευταία μας στάση στο Θησείο και στην οδό Επταχάλκου για την έκθεση του Ιταλού Mario Merz στην γκαλερί Bernier Eliades. Πρόκειται για 12 έργα που ως τώρα δεν έχουν εκτεθεί ποτέ στο κοινό, ενός ζωγράφου που υπήρξε μία από τις πιο σημαντικές φιγούρες τους κινήματος της Arte Povera τη δεκαετία του ’60 και του ’70. Ο Merz έχει τιμηθεί με σημαντικά βραβεία και έχει πραγματοποιήσει πολυάριθμες εκθέσεις σε όλο τον κόσμο γεγονός που καθιστά την έκθεση των έργων του στη γκαλερί Bernier Eliades ένα ιδιαίτερα σημαντικό γεγονός.
Πηγή: MBike