Κασέτα
Η κασέτα έχει πάνω της τα γρανάζια και μπαίνει πάνω στο ελεύθερο στον πίσω τροχό. Η κλασική κασέτα δρόμου έχει γρανάζια 11/23. Υπάρχουν αρκετές άλλες εκδοχές που εξυπηρετούν ειδικές ανάγκες ή τον ιδιαίτερο τρόπο που κάποιος θέλει να κάνει ποδήλατο. Οι περισσότερες κασέτες έχουν τα μεγαλύτερα γρανάζια κολλημένα με το φορέα της κασέτας και τα μικρότερα ελεύθερα. Υπάρχουν κασέτες από 3 μέχρι και 10 γρανάζια.
Κέντρο
Στο κέντρο της ρόδας είναι το κέντρο πάνω στο οποίο στηρίζεται το πιρούνι ή το πλαίσιο και πάνω στο οποίο δένονται οι ακτίνες. Το εμπρός έχει ελευθερία κίνησης και προς τι δύο κατευθύνσεις, ενώ το πίσω μόνο δεξιόστροφα (ελεύθερο).
Λαιμός
Συνήθως εννοούμε το λαιμό του τιμονιού αλλά κάποιοι εννοούν το λαιμό της σέλας δηλαδή το παλουκόσελο. Ο λαιμός του τιμονιού συγκρατεί το τιμόνι όπου συγκρατείται πάνω στο λαιμό του πιρουνιού ώστε στρίβοντας το τιμόνι να στρίβει και το πιρούνι. Αν πούμε σε έναν ποδηλάτη κόψε το λαιμό σου είναι μεγάλη κατάρα. Οι λαιμοί του τιμονιού είναι από αλουμίνιο ή κάρμπον.
Μανέτα
Ο μοχλός που πιέζουμε για να λειτουργήσουν τα φρένα. Βρίσκεται στο τιμόνι και υποστηρίζει μηχανικό σύστημα (με συρματόσχοινο) ή υδραυλικό (με υγρό). Σε κάποιες περιπτώσεις οι μανέτες των φρένων είναι ενωμένες με τα χειριστήρια των αλλαγών και τότε το σύνολο το φωνάζουμε λεβιεδομανέτα.
Μεσαία τριβή
Το ανταλλακτικό που επιτρέπει στους βραχίονες να κινούνται ελεύθερα αριστερόστροφα και δεξιόστροφα. Βιδώνεται πάνω στο πλαίσιο στο κουτί της μεσαίας τριβής και απαιτείται να έχει καλή στεγανοποίηση και ακαμψία.