Ηλεκτρικά ποδήλατα για τις μικρές μετακινήσεις προτείνει η Uber.
Στόχος της Uber είναι να προτείνει ένα νέο μοντέλο μετακίνησης στις πόλεις και γι’ αυτό προτείνει τη χρήση ποδηλάτων και σκούτερ με ηλεκτρική υποβοήθηση πιστεύοντας πως αυτό θα βοηθήσει μακροπρόθεσμα σε επιτυχημένα αποτελέσματα για την εταιρεία.
Kείμενο: Σπύρος Παπαγεωργίου, mbike.gr
Όπως δήλωσε τις 26 Αυγούστου, στους Financial Times, ο CEO της Uber, Dara Khosrowshahi, η εταιρεία επιθυμεί να προτείνει εναλλακτικούς τρόπους μετακίνησης που να ταιριάζουν περισσότερο στα κέντρα των πόλεων. Και ίσως με αυτό τον τρόπο να βρει λύση στις ζημιές ύψους 4.5 δις δολλαρίων που σημείωσε η εταιρεία τη χρονιά που πέρασε.
Δεν είναι η πρώτη φορά που ο Dara Khosrowshahi μιλάει για εναλλακτικούς τρόπους μετακίνησης καθώς, σε πρόσφατη συνέντευξή του, δήλωσε πως “Το μέλλον της εταιρείας είναι στα ποδήλατα, λεωφορεία και… ιπτάμενα αυτοκίνητα”. Τονίζοντας, ειδικά για το τελευταίο, πως, κατά τη γνώμη του, τα ιπτάμενα αυτοκίνητα ακούγονται πολύ πιο λογική επιλογή από τα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό.
Ας επιστέψουμε στα ποδήλατα όμως
“Ιδιαίτερα τις ώρες αιχμής, είναι εξαιρετικά αναποτελεσματικό να χρησιμοποιείς ένα όχημα ενός τόνου για να μετακινηθείς δέκα τετράγωνα”, δήλωσε ο Khosrowshahi στους Financial Times. “Είναι στο χέρι μας να αλλάξουμε τις συμπεριφορές και τις συνήθειες των πολιτών με τρόπο που να είναι προς το συμφέρον των πολιτών αλλά και της πόλης. Πιστεύουμε επίσης πως, βραχυπρόθεσμα θα είναι οικονομικά προσοδοφόρο και για μας αλλά, μακροπρόθεσμα, θα μας επιτρέψει να φτάσουμε εκεί που ονειρευόμαστε”.
Η Uber προσέθεσε για πρώτη φορά τη δυνατότητα επιλογής ηλεκτρικών ποδηλάτων στην εφαρμογή της τον Φεβρουάριο και τον Απρίλιο, αγόρασε για 200 εκ. δολλάρια την Jump, μια εταιρεία Bike Sharing.
Τα Jump Bikes έχουν παρουσία σε οχτώ πόλεις στις ΗΠΑ – ανάμεσά τους στη Νέα Υόρκη, την Ουάσιγκτον και το Ντένβερ ενώ σύντομα τα περιμένουμε και στην Ευρώπη, στο Βερολίνο.
Ο μεγάλος ανταγωνιστής είναι το ΙΧ
Σύμφωνα με τον CEO της Uber, μεγάλος ανταγωνιστής της Uber στην αγορά της κινητικότητας, των 6 τρις δολλαρίων, είναι η ατομική ιδιοκτησία αυτοκινήτου και αυτή τη σχέση πολιτών και αυτοκινήτου προσπαθεί η Uber να διαταράξει.
Όπως παραδέχτηκε ο ίδιος, προφανώς η εταιρεία θα κερδίζει λιγότερα χρήματα από κάθε διαδρομή bike sharing απ’ ότι μια διαδρομή με αυτοκίνητο αλλά η εταιρεία ελπίζει πως οι διαδρομές με το ποδήλατο θα γίνουν τόσες πολλές, ώστε το κέρδος θα προέλθει από τον αριθμό των διαδρομών που θα πραγματοποιούνται, κάτι που η Uber έχει ήδη δει να συμβαίνει στο Σαν Φρανσίσκο.
Και οι οδηγοί αυτοκινήτων Uber;
Μπορεί σε πρώτη προσέγγιση οι οδηγοί της Uber να χάνουν τις κοντινές διαδρομές που θα γίνονται πλέον με το ποδήλατο αλλά, μακροπρόθεσμα, θα είναι κι εκείνοι οφελημένοι, καθώς θα κάνουν περισσότερες μακρινές διαδρομές που έχουν και περισσότερο κέρδος.
Μεγάλος κερδισμένος: οι πόλεις
Είναι προφανές πως οι προτάσεις για τους τρόπους μετακίνησης στις πόλεις αλλάζουν. Και εκείνοι που θα παραμένουν κολλημένοι στη συνήθεια του ΙΧ τους, θα είναι οι “αναλφάβητοι ως προς τη μετακίνηση” του μέλλοντος. Ο πληθυσμός στις πόλεις αυξάνει με ταχείς ρυθμούς και καμία πόλη, όσο μεγάλη κι αν είναι, δεν μπορεί να φιλοξενήσει τόσο μεγάλο αριθμό αυτοκινήτων, είτε σε επίπεδο κίνησης ή σε επίπεδο στάθμευσης.
Λύσεις πρέπει να βρεθούν γρήγορα και εκεί που ο κρατικός μηχανισμός – σε παγκόσμιο επίπεδο – μπορεί να αργεί να δράσει, έρχεται η επιχειρηματικότητα να βρει λύσεις.
Περιμένουμε με ενδιαφέρον τις εξελίξεις!