E-Bann Zen • Πράσινη μετακίνηση

3Από τον Δημήτρη Σπύρου

H αστική μετακίνηση με ηλεκτρικά υποβοηθούμενα ποδήλατα είναι μία ιδέα που από την πρώτη στιγμή μας κινούσε θετικά το ενδιαφέρον καθώς απαντά στα προβλήματα πόλεων όπως η Αθήνα, με έντονο ανάγλυφο.

Η εξέλιξη των ποδηλάτων και των συστημάτων ηλεκτροκίνησης αλλά και των μπαταριών, πιέζει διαρκώς τα βάρη προς τα κάτω και την απόδοση προς τα πάνω. Οι επιλογές των καταναλωτών διευρύνονται συνεχώς, καθώς όλο και περισσότερες εταιρείες μπαίνουν δυναμικά στο παιχνίδι. Μία από αυτές η E-Bann με το Zen.

To ποδήλατο
Το Βann Zen είναι ένα ποδήλατο με έντονες καταβολές trekking, το οποίο διαθέτει μπροστινό αμορτισέρ ενώ φορά μονό δισκοβραχίονα. Βασίζεται σε έναν αλουμινένιο σκελετό με υπερμεγέθεις σωλήνες αποπνέοντας ακαμψία και στιβαρότητα, ενώ «φιλοξενούν» στο εσωτερικό την μπαταρία που τροφοδοτεί το σύστημα ηλεκτροκίνησης στον πίσω τροχό. Η μετάδοση της κίνησης (πέραν της υποβοήθησης) γίνεται με περιφερειακά Shimano τα οποία αποτελούν μια μίξη σειρών Αcera και Τοurney. Oι τροχοί του ποδηλάτου είναι αλουμινένιοι no name με στεφάνια διπλού τοιχώματος. Είναι δυνατή η επιλογή του Ζenn με τροχούς 26 ή και 28 ιντσών για ακόμα καλύτερη κύλιση στην πόλη. Όσον αφορά τα υπόλοιπα περιφερειακά, τα δισκόφρένα που αναλαμβάνουν την επιβράδυνση είναι της Avid, ΒΒ5, τα οποία είναι σχεδιασμένα για να επικοινωνούν με τη μονάδα ελέγχου του ηλεκτροκινητήρα. Το πιρούνι είναι δημιουργία της Zoom και προσφέρει διαδρομή 80 χιλιοστών, η οποία εύκολα καταπίνει τα εμπόδια του οδοστρώματος. Τα υπόλοιπα περιφερειακά του cockpit είναι κατασκευασμένα από αλουμίνιο προκειμένου να διατηρούν το βάρος σε ικανοποιητικά επίπεδα χωρίς να ξεφεύγει το κόστος.

Η ηλεκτροκίνηση
Το μοτέρ του Zen βρίσκεται στο κέντρο του πίσω τροχού αποδίδοντας ισχύ υποβοήθησης 250 Watts, ενώ τροφοδοτείται από μπαταρία της οποίας τα κελιά είναι κατασκευασμένα από την Samsung, τάσης 36 Volts και έντασης 11Αh βασισμένα στην τεχνολογία ιόντων λιθίου.
Η μπαταρία σε συνδυασμό με τον ηλεκτροκινητήρα και την επιλογή της έντασης της υποβοήθησης μπορούν να προσφέρουν τη δυνατότητα για την κάλυψη αποστάσεων μέχρι και 60 χιλιόμετρα. Το σύστημα ηλεκτροκίνησης ελέγχεται από την κεντρική μονάδα, η οποία με ευανάγνωστο τρόπο δίνει τις πληροφορίες που χρειάζεται ο αναβάτης για τη μετακίνησή του, την κατάσταση της μπαταρίας και το ποσοστό υποβοήθησης αλλά και την ώρα και τη θερμοκρασία. Η μονάδα ελέγχου συνδέεται με χειριστήριο στην αριστερή πλευρά του τιμονιού, το οποίο δίνει στον αναβάτη τη δυνατότητα ελέγχου του ποσοστού υποβοήθησης, καθώς επίσης και τη λειτουργία υποβοήθησης για τις περιπτώσεις που ο αναβάτης «σπρώχνει» το ποδήλατο για να το μετακινήσει. Τέλος, η μπαταρία τροφοδοτεί το σύστημα φωτισμού εμπρός και πίσω το οποίο ενεργοποιείται αυτόματα.

Eντυπώσεις
Η πρώτη στιγμή πάνω στο Ζenn θυμίζει έντονα trekking, καθώς τόσο η θέση οδήγησης όσο και η έντονη εμφάνιση του πλαισίου με τους υπερμεγέθεις σωλήνες παραπέμπουν σε σπορ ποδήλατα. Αμέσως γίνεται αντιληπτή η στιβαρότητα του πλαισίου και μετά τις πρώτες πεταλιές το ποδήλατο φαίνεται πολύ οικείο. Το μπροστινό αμορτισέρ της Zoom είναι ικανό να εξομαλύνει το τερέν καθώς ενεργοποιείται και από τα μικρότερα εμπόδια που θα συναντήσει ο μπροστινός τροχός. Ενεργοποιώντας το σύστημα υποβοήθησης, η πρώτη ανηφόρα που θα βρεθεί στο δρόμο γίνεται με ευκολία επίπεδη, καθώς ο ηλεκτροκινητήρας θα δώσει άμεσα την ώθηση που χρειαζόμαστε. Με την επιλογή στις πιο υψηλές «σκάλες», το ποδήλατο γίνεται ακόμα πιο ευχάριστο καθώς η κίνηση γίνεται ευκολότερη. Στις ανηφόρες με έντονη κλίση, η ύπαρξη του μονού δισκοβραχίονα επιβάλει την επιλογή της υψηλότερης σε ποσοστό υποβοήθησης. Η απόκριση του ηλεκτροκινητήρα είναι ικανοποιητική αφού αυτός ενεργοποιείται μετά την σχεδόν μια πλήρη περιστροφή των πεταλιών. Η μετάδοση της κίνησης και η αλλαγή ταχυτήτων γίνεται χωρίς προβλήματα καθώς η Shimano ξέρει πολύ καλά το ρόλο αυτό. Στο κομμάτι της επιβράδυνσης τα ΒΒ5 της Avid μπορούν με ικανοποιητική ευκολία να ακινητοποιήσουν το ποδήλατο ακόμα και ενώ έχει αναπτύξει ταχύτητες κοντά στα 35χλμ/ώρα…

Συμπέρασμα
Το Ζen της E Bann είναι μια δοκιμασμένη υλοποίηση μιας συνταγής, που συνδυάζει την αξιοπιστία των ποδηλάτων trekking με την άνεση που αποζητά ο αναβάτης που πρόκειται να μετακινηθεί στην πόλη. Η ύπαρξη φτερών και συστημάτων φωτισμού απαλλάσσει τον αγοραστή από τις μελλοντικές αναβαθμίσεις, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας θα λύσει τα προβλήματα σε αυτούς που μένουν ή μετακινούνται σε περιοχές με έντονες υψομετρικές διαφορές. Η συνολική ποιότητα του ποδηλάτου και η οδηγική αίσθηση θα ικανοποιήσουν αυτούς που χρειάζονται μια «ενίσχυση» στις αστικές μετακινήσεις τους ή τις βόλτες αναψυχής του Σαββατοκύριακου.

Χαρακτηριστικά
Ηλεκτροκινητήρας: 250W
Μέγεθος Τροχού: 26’’/28”
Σκελετός: Αλουμινίου
Μέγιστη Ταχύτητα από υποβοήθηση: 24 χλμ./ώρα
Αυτονομία: 40 – 60 χλμ
Ταχύτητες: Shimano 7-τάχυτο
Μπαταρία: 36V11Ah Λιθίου (Samsung battery Cells)
Φρένα: Δισκόφρενα Εμπρός/Πίσω (Avid bb5)
Φώτα: Σταθερά LED φώτα μπροστά
Αλυσίδα: KMC
Πιρούνι: ZOOM
Οθόνη: 5 ταχυτήτων υποβοήθησης οθόνη LCD με backlight και αισθητήρα φωτός

Τιμή: 2.390€ η 26’’ έκδοση, 2.470 η 28’’ έκδοση
Αντιπρόσωπος: Kyso ΑΕ, τηλ.: 210 8026880

Πηγή: www.mbike.gr

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *