Μπάρες βρώμης με μέλι και κουβερτούρα

bars1Από την Χαρά Σκουλαρίκη
Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, M.Sc.

Έχει γίνει αγαπημένη συνήθεια η παρασκευή διάφορων σνακ για την προπόνηση!
Το ομολογώ, αυτό που μου αρέσει είναι η δημιουργικότητα και η ικανοποίηση της διαδικασίας «εφεύρεσης» της τέλειας συνταγής για μπάρες!


Το σαββατόβραδο λοιπόν, πριν από τη μεγάλη προπόνηση της Κυριακής, άνοιξα τις συνταγές στο nutrinews.gr και με υλικά που είχαμε στην κουζίνα, κάναμε μια ωραιότατη μίξη με εξαιρετικό αποτέλεσμα!

Τι υλικά χρησιμοποιήσαμε; Όπως πάντα νιφάδες βρώμης, μέλι θυμαρίσιο, σταφίδες, αμύγδαλα, σοκολάτα κουβερτούρα, γκότζι και ξύσμα πορτοκαλιού για συμπλήρωμα!

bars2Μια τυπική διαθρεπτική ανάλυση ανά 100g προϊόντος, δίνει κατά προσέγγιση υδατάνθρακες 60g, πρωτεΐνη 7g και λιπαρά 10g αποδίδοντας 360kcal. Μία σωστή μερίδα είναι η ποσότητα των 60g.

Ορίστε λοιπόν η συνταγή, για εξαίσιες μπάρες βρώμης με μέλι και σοκολάτα.

Υλικά

  • Βρώμη νιφάδες 6 μέρη (300g)
  • Μέλι 6 μέρη (300g)
  • Κουβερτούρα 1 μέρος (50g)
  • Αμύγδαλα ψημένα 3 μέρη (150g)
  • Σταφίδα ξανθή 1 μέρος (50g)
  • Σταφίδα κορινθιακή 1 μέρος (50g)
  • Γκότζι, λίγα (10g)
  • Πορτοκάλι 1, χυμός και ξύσμα
  • Κανέλα, 1 μασούρι και ξύσμα

Εκτέλεση

  1. Ζεσταίνουμε σε κατσαρολάκι το μέλι με ένα μασουράκι κανέλας
  2. Αφαιρούμε το μασουράκι και προσθέτουμε τις σταφίδες και έπειτα τη σοκολάτα
  3. Σβήνουμε τη φωτιά και προσθέτουμε τα αμύγδαλα και τα γκότζι
  4. Προσθέτουμε σιγά-σιγά τη βρώμη
  5. Συνεχίζοντας να ανακατεύομε, προσθέτουμε το χυμό από το πορτοκάλι και λίγη κανέλα σκόνη
  6. Αφήνουμε λίγο τη βρώμη να σφουγγίσει τα υγρά και το μίγμα να ομογενοποιηθεί
  7. Σε ταψάκι, απλώνουμε μία λαδόκολλα. Οι διαστάσεις του ταψιού θα εξαρτηθούν από το πάχος που θέλουμε τις μπάρες.
  8. Απλώνουμε το μίγμα στο ταψί και με μια σπάτουλα φροντίζουμε να στρωθεί ομοιόμορφα
  9. Πασπαλίζουμε με το ξύσμα πορτοκαλιού
  10. Ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο για 30′ στους 150 βαθμούς.

Καλή επιτυχία!

* Να σημειωθεί, πως η επιτυχία της μπάρας κρίθηκε στο γεγονός πως κατά την προπόνηση έμεινε αναλλοίωτη σε υφή, γεγονός που μας εξυπηρέτησε βεβαίως!*Την επόμενη φορά, θα δοκιμάσουμε με cranberries και αλατισμένους ξηρούς καρπούς.